Medan vintern kyler ute är det varmt och ombonat inne på Heidona. Hjälpköket har tagit form under februari/mars. Jag och mamma har hjälpt till med målandet. Linoljefärgen köper jag på Quriosa. Äggoljetemperan beställer jag från Ovolin i Sverige. Golvet fick kakel i shackrutigt mönster. Väggarna dekorerades med skivor/bräder/tapeter. Pappa byggde en städskrubb av sparade plankor från fasaden. Han lagade även skåpstommen till tvättmaskin och tvättställ av träpanel. Taket blev detsamma som i badrum och bastu, med infällda lampor. 
 
 
 
Golvet klart. Det blev just som jag hade tänkt.
 
 
Väggarna bekläsmed bräder och skivor. Dörrarna är nya spegeldörrar av trä som målas med en lite ljusare nyans än vetegrå.
 
 
Bräder och den slammade muren målas med Auros vita väggfärg.
 
 
 
Så här fin blev skrubben när den slipats och linoljats. Pappa lagade ett lås till en gammal nyckel som hittats i huset. 
 
 
Här är låset.
 
 
Jag hjälpte lite till med tapetserandet. 
 
 
 
 
Skåpstomme. 

Kommentera

Publiceras ej